przedszkole-piotrkow.pl

Witamy na naszej stronie

 
W ocenie Kuratorium Oświaty w Łodzi jesteśmy placówką na poziomie "A"
- bardzo wysoki stopień wypełniania przez Przedszkole wymagania: "Przedszkole realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój dzieci"

Nabór do naszego przedszkola trwa cały rok. Przyjmujemy dzieci już od dwóch i pół roku. Zapraszamy!

 


"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"

Janusz Korczak


Wstęp

Szanowni Rodzice, Drogie Babcie, Dziadkowie i Opiekunowie dzieci, które będą uczęszczały do Przedszkola Prywatnego "Jacek i Agatka"!

Ideą naszej Placówki jest stwarzanie klimatu "domowego przedszkola" – miejsca, w którym dzieci będą szczęśliwe
i bezpieczne, niemalże jak w domu. Wychowankowie mają dużo swobody w podejmowaniu różnorodnych działań. Nauczyciel jest przede wszystkim pomocnikiem i przewodnikiem w indywidualnym rozwoju dziecka. Cele edukacyjne
i wychowawcze są realizowane w trakcie codziennych sytuacji, podczas zajęć i zabaw. Zabawy dowolne dzieci
oraz zabawy/ruch na świeżym powietrzu są priorytetem naszego Przedszkola.

Na przełomie listopada i grudnia 2014 roku nasze Przedszkole zostało poddane ewaluacji zewnętrznej przez wizytatorów ds. ewaluacji Kuratorium Oświaty    w Łodzi Delegatura w Piotrkowie Trybunalskim – zostaliśmy wysoko ocenieni. Ewaluacja zewnętrzna polegała na zbieraniu i analizowaniu informacji na temat funkcjonowania przedszkola w obszarach wyznaczonych przez wymagania państwa. Na podstawie zebranych danych został sporządzony raport, z którym można zapoznać się na www.npseo.pl. Za podejmowane działania, innowacje, realizację różnorodnych programów i projektów, współpracę ze środowiskiem lokalnym, zaangażowanie pracowników, jak również klimat oraz wyposażenie placówki – Przedszkole otrzymało bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania (poziom najwyższy: "A").


Położenie

Przedszkole położone jest w zacisznym miejscu, z daleka od ruchliwych ulic, w enklawie zieleni - Parku im. Księcia Józefa Poniatowskiego (z ogrodem botanicznym, placem zabaw, zimą lodowiskiem). Duży teren przedszkolny, wśród zieleni, placem zabaw – to niepodważalne atuty "Jacka i Agatki".


Trochę historii



W  TYM  DOMU MIESZKAŁA DOKUMENTALISTKA
HITLEROWSKIEGO  LUDOBÓJSTWA

  

 
SEWERYNA SZMAGLEWSKA-WIŚNIEWSKA

 
Urodziła się 11 lutego 1916 r. w podpiotrkowskim Przygłowie. Z jej wczesnego sieroctwa wydobyła ją znakomita polonistka Seminarium Nauczycielskiego Żeńskiego im. Królowej Jadwigi, do którego uczęszczała Seweryna – Aleksandra Matusiak.
W domu przy ulicy Parkowej 38 otoczyła ją serdeczność i atmosfera umiłowania literatury ojczystej. Bo „mama” – profesor Matusiakowa – była niedoścignioną mistrzynią słowa przekazywanego młodzieży. Przyszła pisarka po zdaniu egzaminu maturalnego wyjechała na studia do Warszawy.
Po wybuchu wojny pracowała jako ratowniczka w Szpitalu Świętej Trójcy w Piotrkowie. Jej mama uczyła młodzież u siebie
w domu. W 1942 r. Szmaglewska została aresztowana przez gestapo i trafiła do obozu koncentracyjnego
Auschwitz – Birkenau. W styczniu 1945 roku podczas przewozu więźniów do obozu Gross – Rosen udało jej się uciec.
Po powrocie na Parkową napisała „Dymy nad Birkenau” – rzetelny dokument okrutnej prawdy o wojnie. W 1946 roku
była świadkiem oskarżenia w procesie zbrodniarzy wojennych w Norymbergii. U progu nowego XXI wieku, w mieście jej młodości, w plebiscycie na „Piotrkowianina XX wieku” – wybrano ją do „złotej dziesiątki”.
Zmarła w Warszawie 7 lipca 1992 roku.

 

Program

Realizujemy podstawę programową wychowania przedszkolnego wynikającą z rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 roku (Dz.U. z 2017 r., poz. 356 ze zmianami). Według niej pobyt w przedszkolu jest czasem wypełnionym zabawą, która pod okiem specjalistów tworzy pole doświadczeń rozwojowych budujących dojrzałość szkolną.

Od roku szkolnego  2022/2023 wszystkie oddziały przedszkolne realizują działania edukacyjne na podstawie programu wychowania przedszkolnego: „Dar Zabawy” Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyna Małek, Wydawnictwo Froebel.pl. Do realizacji zadań,za zgodą rodziców, wykorzystujemy książki: "Księga kreatywności".

Od 2014 roku w przedszkolu realizujemy projekt innowacyjny z wykorzystaniem elementów metody Glenna Domana. Jest to sposób na naukę czytania przez zabawę, bez znajomości liter. Metodę tę nazywamy czytaniem globalnym
lub całowyrazowym. Dzięki niej – wykorzystując niewiarygodne możliwości małego mózgu – dziecko zacznie czytać szybciej
i sprawniej. W następnym roku szkolnym, według tych samych zasad, wprowadziłyśmy nauczanie matematyki. Doman podkreślał: "Małe dzieci (2-3-letnie) mają nieograniczony głód wiedzy połączony z łatwością przyswajania sobie nowych informacji".


Wybrane myśli Glenna Domana:

 

"Im młodszy mózg, tym większe ma potencjalne możliwości"

"Małe dzieci raczej uczą się niż bawią lub jedzą. Można je nauczyć absolutnie wszystkiego, co prezentuje się im w sposób rzetelny za pomocą faktów - fakty są podstawą wiedzy"

"Uczyć dziecko, to dawać mu olśniewający prezent"



W kwestiach wychowawczych kierujemy się ideami wybitnego polskiego pedagoga – Janusza Korczaka. Uwzględniamy indywidualne tempo rozwoju dziecka, kształtujemy w nim odpowiednią postawę społeczną. Nie zaniedbujemy sfery patriotycznej oraz jego przynależności narodowej i regionalnej.

Wykorzystując doskonałe położenie przedszkola, szczególną wagę przywiązujemy do realizacji zagadnień edukacji ekologicznej i prozdrowotnej. Poprzez kontakt dziecka z naturą (zabawy, imprezy plenerowe, spacery, wycieczki, korzystanie z lodowiska), zdrowe odżywianie, wpajanie nawyków zdrowego trybu życia – skupiamy się na rozwoju wrażliwości ekologicznej dzieci i poczuciu odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego na Ziemi, w połączeniu        z działalnością promującą zdrowy styl życia. Włączamy się do realizacji ogólnopolskich projektów w tym zakresie.

W edukację przedszkolną włączamy dzieci niepełnosprawne, którym oferujemy zalecane formy pomocy z odpowiednimi specjalistami (pedagogiem, psychologiem, logopedą, oligofrenopedagogiem, terapeutą) oraz bogatą bazę dydaktyczną.

W trakcie wszystkich naszych działań przygotowujemy dzieci do dobrego startu szkolnego, kształtując w nich gotowość
do nauki czytania i pisania, rozwijając takie cechy jak: otwartość, kreatywność, ciekawość świata, samodzielność i pewność siebie.



FREBLOWSKIE PRZEDSZKOLE

„Dzieci i zegarki nie mogą być stale nakręcane. 
Trzeba im taż dać czas na chodzenie”

     
- Friedrich Froebel

 

    Od września 2022 roku wszystkie  grupy naszego przedszkola rozpoczęły pracę i zabawę w oparciu o innowację programowo-metodyczną
„DAR ZABAWY –WEDŁUG KONCEPCJI F. FROEBLA” opracowanej przez  dr Barbarę Bilewicz – Kuźnię. Autorka programu przywraca właściwą wartość i miejsce w procesie wychowania przedszkolnego podstawowej formie aktywności dziecięcej, czyli zabawie oraz podaje propozycje stworzenia nowej przestrzeni edukacyjnej dla dzieci.

 Koncepcja F. Froebla oparta jest na pracy z materiałami, których dostarcza przyroda-  dary natury, oraz z przedmiotami, jakimi są zabawki celowo stworzone przez dorosłego dla dziecka. Są to tak zwane Dary Froebla, czyli materiały które mają postać wełnianych piłeczek, oraz zestawów drewnianych  licencjonowanych  klocków w kształcie sześcianów, walców, graniastosłupów, a także mozaiki, patyczki, pierścienie, i punkty. Służą dzieciom do zabawy percepcyjno-manipulacyjnych, badawczych oraz umożliwiają rozwój zdolności artystycznych. Dzieci podejmują z ich wykorzystaniem zabawy badawcze, tematyczne i konstrukcyjne, poznają świat matematyki. Wymienionym aktywnością towarzyszy śpiew, ruch oraz słuchanie literatury.

Aby wcielić program oraz jego założenia w życie, stworzyłyśmy nową przestrzeń edukacyjną dla naszych przedszkolaków.
W przedszkolu pojawiły się pierwsze dary freblowskie – drewniane klocki o różnych kształtach i kolorach w prostych drewnianych pudełeczkach, tak różne od zabawek, które dostępne są dzieciom na co dzień. To co ujęło nas najbardziej to właśnie ich prostota. Okazało się jednak, że te proste klocki dają nieskończenie wiele możliwości ich wykorzystania sprzyjając wszechstronnemu rozwojowi dziecka.

      W salach przedszkolnych zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej wspólnie z dziećmi zorganizowałyśmy cztery kąciki: kącik darów, kącik twórczy, kącik badawczy i kącik gospodarczy, które wyposażone zostały w różnorodne materiały i akcesoria zachęcające dzieci do podejmowania samodzielnej aktywności.

     Program „Dar zabawy” autorstwa dr B.Bilewicz – Kuźnia jest dostosowany do wymagań obecnie obowiązującej podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Zgodnie z założeniami koncepcji F.Froebla zajęcia kierowane odbywają się w dwóch formach: Spotkania w kole oraz Praca w grupach zabawowo – zadaniowych.

     Realizując zajęcia z wykorzystaniem darów freblowskich rozwijamy szereg umiejętności u dzieci, takich jak: sprawność manualna, wyobraźnia przestrzenna, myślenie twórcze, kompetencje pamięciowe, aktywność werbalna, pojęcia matematyczne (figury geometryczne, zbiory, liczby naturalne), procesy  poznawcze:  zdolności,  porównywania,  porządkowania,  przyporządkowywania, abstrahowania i uogólniania. Ponadto praca w zespołach kształtuje u dzieci kompetencje społeczne, umiejętność współpracy, komunikacji, wymiany doświadczeń oraz samodzielnego rozwiązywania problemów, samodzielności i współpracy.


Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
=
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
=